lørdag 5. september 2009

Ankh ;]

Heisann, *gjeesp*
No er kl 17:44 og eg sitter her og slapper av, endeleg x']
Haha :p

Eg sto opp kl 09:00 ca, eller da va då mamma vekte meg vertfall (a'
(trur kje eg kom meg utav sengo før 09:30)


Jaja, då sku me altså til Husnes, så då måtte eg skynta meg, så eg heiv bare på nåke maskara også fletta eg håret, så stakk me :]


Eg gadda kje ha på meg masse sminke, okeij, eg bruker enkli kje så masse sminke heller, då ;p

Men, eg bruker litt meir en da eg hadde på meg i dag ; D
Hehe ;p

Jaja, så for me ut der, ilagmed besto :]

Da va ganske masse salg, men eg kjøpte kje nåke spess masse forda, liksom, undertøy og ansiktskrem x'P + Nemi'blad :]
Eg digger enkli nemi, ho er dritkul ; D





Jaja :]
Når me kom heim så hjalp eg mamma med og lage mat og vatne blomar o.o"

Haha, x']
Off, eg liker kje og vatne blomar o.o"


Men , no sitter eg her og slapper av :]


Også spiser eg nonstopp, så hang strengen seg opp i lippo, fordi eg fekk eit hakk i lippo i går når eg fekk håve(?) til Kristin i lippo x']


Nonstopp, nomnom :3




Hakk i lippo ; o

OKeij, nå må eg liksom "forklara" meg litt x']
Me var kje fulle eller nåke altså, ta da med roo ;D

Eg , HanneI og Magnus var på us, også stakk me opp på nc, så møtte me masse folk der, så hoppte Kristin opp på ryggen min, så snurra eg ront, så datt ho av, så fekk eg håve(?) i lippo/hako mi x'] Haha, da va enkli ganske morsomt, sjølvom da gjer vondt o.o"

Men, eg skal skriva litt meir om da,
liksom, litt meir detaljert x']

Etter skulen så for eg heim, så vanska eg vasken *stolt* også tok eg 18:20 bussen utøve :]
Eg sku møta HanneI med mix'en men eg fant ho kje, så eg gikk nedøve til us, mens eg sente meld til ho, så gikk eg litt rontom, så fant eg ho, ho var på den andre buss'stoppen en den eg hadde gått av på, dei er liksom 200m fra kvarandre x']
Haha, :p
Jaja, okeij, når eg hadde fonne ho, (eller ho hadde fonne meg?) så stakk me ner på us, der va me no bare og snakka og sånt ; D
Etter ei stund så rinkte vi til Magnus så kom han ner til oss :]
Hihi, så stakk me og kjøpte RedBull :] Dvs, Magnus kjøpte Burn x']

Når kl var ni ca, så stakk me opp på nc, der møtte me Rosalind og masse andre folk ;D
Hihi, Rosalind sku enkli møta oss nere på us, men neida o.o"
Da gadda ho seff kje o.o"
Puh..
Haha :p
Ellers såå satt me ute og dissa og lo osv, så tok eg og vant øve Magnus i håndbak :D
Wohoo ; D (Eg tror enkli han lot meg vinna (a' )

Ellers så spelte me litt piano(?) dvs, eg fant ut at eg kje husker ein drit!
DA er ganske kjedeleg o.o"
MenMen, :}

Joo, så var BjørnOve i tuusen, haha, han var hyper x']
Så lånte han klemmo mi, så tok eg bilde av han, da skal leggast ut her, bare kje i dag ;]
Fordi, som dåke alle veit, så får eg kje bilder fra mobilen min innpå pc'en uten og ta minnekortet mitt inni nåken andre sin tlf og overføra da fra den tlf'en og til pc'en o.o"
Stress! ;o
Spess, siden det bare er pappa sin mobil eg kan bruka, fordi, mamma sin mobiler er hemma o.o"

Ellers , så .. ja :]
Skjedde da kje så masse :]

Nett no så sitter eg og ser på Ankh'smykke ;D
Eg forelska meg litt i da eina ;D

See :

*Link til den sido du kan kjøpa da på*


Hihi, for alle som kje veit ka Ankh betyr, så kan eg bare copypasta da så står på internett div plasser :]

DragensHule.no :
Om Ankh (uttales visstnok egentlig: ANG[du vet, den litt ekle tysk/arabiske rense-halsen lyden, minner litt om høylytt skarring]...men de fleste sier bare ANGK uansett.)
Ankhen er et urgammelt egyptisk symbol for liv og livskraft. Den er også kjent som Crux Ansata og Livets nøkkel. I nyere tid har den også blitt kalt vampyrkors, (men det mistenkes at dette kommer av det populære rollespillet Vampire: the Masquerade, som brukte ankhen som hovedmotiv for vampyrenes liv etter døden, heller enn noen religiøs betydning). Ankhen har blitt en av de viktigste symbolene for goth-miljøet, som forøvrig er svært fascinert av vampyrer.
Rent teknisk skal ankhen visstnok forestille en sandal-snor. (Fottøy!) I allefall om man skal tro på egyptologene.
Ifølge symbolanalytikerne skal de to stengene i korset representere henholdsvis mannlig og kvinnelig kraft, mens sammenstillingen av de arketypiske mannlige (kors) og kvinnelige (sirkel) symbolene skal symbolisere fruktbarhet og skapende kraft. Sirkelen forestiller også sola på horisonten som igjen skal bety gjenfødelse og reinkarnasjon.
Symbolet opptrer mye i egyptiske skrifter om gjenfødelse. Varianter har blitt brukt av bl.a. de koptiske kristne (i Sudan og Etiopia) som et symbol på Kristi gjenkomst. For Wiccanere og neopaganister symboliserer ankhen udødelighet og ferdigstillelse.
Men uansett hvor mye eller lite symbolisme man legger i ankhen, har den en fascinerende og pen fasong som gjør seg godt som smykke.
*Link*

Wikipedia :

Ankh eller hankekors var et symbol som ble brukt i rituell sammenheng i oldtidens Egypt. Tegnet kan beskrives som en T med en løkke over.
På bildene og maleriene finner man symbolet i forskjellige sammenhenger. Det har vært brukt som
smykke og avbildes også som noe som bæres i hånden.

Opphav
Hva slags opprinnelse symbolet egentlig hadde, er noe usikkert. Det har vært fremholdt at det skal forestille en sandalrem, en oppgående
sol,[1] en livmor eller mannlig og kvinnelig kjønnsorgan i forening. På egyptisk, der man bare skrev ned konsonantene, ble «sandalrem» skrevet som nkh. Det er fullt mulig at korrekt uttale var ankh. I så fall var det naturlig å bruke bildet av en sandalrem (med løkken som det som omsluttet ankelen) som et bokstavtegn for andre ord som også ble uttalt ankh.

I nyere tid
Symbolet brukes i moderne tid i
Den koptiske kirke, hvor løkken forklares som et symbol på evighet, mens T-en er en av de mange former for kors som brukes av kristne.
*Link*

Hihi, så veit du da :]

Dagens farge er grøn, fordi eg spiser mangen grønne nonstopper :3
Love 4 you
-Bente

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar